dinsdag 29 januari 2013

Foto tutorial haaknaaldenrol

De beloofde foto tutorial van de haaknaaldenrol die ik deze zondagochtend gemaakt heb.


Zelfgemaakte haaknaaldenrol eindproduct 


Haaknaaldenrol tutorial, wat heb je nodig

Je kunt natuurlijk ook in plaats van 1 lap van 30 * 40 cm 2 lappen van 20 * 30 cm gebruiken.


Haaknaaldenrol tutorial, stap 2




Haaknaaldenrol tutorial, tunneltjes naaien

Ik stikte op een afstand van 1 - 1 - 1,5 - 1,5 - 1,5 - 1,5 - 1,5 -1,5 - 2 - 2 - 5 cm een tunneltje/zakje zodat er plaats is voor haaknaalden van dikte 2 maar ook met dikte 10. Het zakje van 5 cm is praktisch voor schaartje etc.


Haaknaaldenrol tutorial, elastiek tussen leggen

Gebruik je een koordje of lint, dan sluit je de rol met een strik. Elastiek vind ik praktisch, dat draai je zo om de rol heen.


Haaknaaldenrol tutorial, dubbel vouwen
 Haaknaaldenrol tutorial, rondom doorstikken

Haaknaaldenrol tutorial, de achterkant
Haaknaaldenrol tutorial, klaar en opgerold


Veel succes!

Ik zou het overigens heel leuk vinden om te zien wat jullie gemaakt hebben als je deze tutorial gebruikt hebt en een linkje is natuurlijk ook geweldig.

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor deze handige beschrijving. Hier slingeren ook nog een aantal haaknaalden rond die wel een mooi jasje kunnen gebruiken.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoiets wil ik ook nog een keer maken. Dat bloemenstofje heb ik met de lapswap van jou gekregen volgens mij :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...