vrijdag 20 juli 2012

Legging

Voor baby wil ik een setje gaan maken uit de Ottobre 4/2012, het shirtje (1.Mint), legging (2. Rainy sky) en het tuniekjurkje (3. Autumn bouquet) in maat 80.



Baby legging, model OttobreLegging geshowt op baby

De legging is af! Ben niet helemaal tevreden over het model. Het buik-gedeelte is heel groot. Bij een volgende legging ga ik die zeker een stuk inkorten. Wel vind ik het rimpelen bij de knietjes erg leuk en speels.



Foto uitleg over hoe je stof kunt rimpelen

Het rimpelen is heel eenvoudig. Ik neem altijd een grote steeklengte van 6 of 7. Stik 2 stiksels voetjebreed naast elkaar waar gerimpeld moet worden zonder vast te hechten. Vervolgens kun je door aan het garen te trekken de rimpels op de juiste plaats krijgen en ze goed verdelen. Als je dat hebt gedaan, stik je (in dit geval) de achterbeenpanden aan de voorbeenpanden vast.


Ohja en dat ik bij het maken van deze legging de volgende obstakels tegen kwam, maakte het toch een tijdrovende klus:
  • naald van lockmachine brak bij de eerste zijnaad
  • bij de binnenbeennaad die ik aan het locken was, ging  halverwege 1 klosje garen leeg
  • bij het stikken van het elastiek voor in de tailletunnel, brak de naald van de naaimachine, die ik vervolgens nergens meer terug kon vinden. Heb echt uren gezocht, zelfs manlief heeft mijn hele naaihoek afgezocht en niets gevonden. Wel goed om eens mijn tafel en naaidoos onderste boven te keren overigens....wellicht tijdens de goede stofzuigbeurt is hij toch opgezogen... ik hoorde iets in ieder geval.
  • bij het sluiten van de tunnel was het felgroene klosje garen op, wat ik natuurlijk niet meer op voorraad had en ik moest de pijpjes nog omzomen.... heb het spoeltje boven in gedaan en voor de binnenkant een blauw spoeltje gepakt....

2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk idee om die knietjes te rimpelen!! Ga ik ook gelijk proberen voor mijn volgende mini-legging voor mijn mini-mensje in aantocht!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...